Page 36 - Okul Evimde_compressed
P. 36

Etk nl k Ev mde























           Öğrencilerinizin arabalarını bir duvara yuvarlayarak çarpışma testi yapmaları için


           kullanabileceği  bir  veya  daha  fazla  rampa  yapmaları  için  yönlendirin.  Bunu  bir

           tahtanın bir ucunu veya büyük bir karton parçasını bir kutuya veya kitap yığınına


           yaslayıp  diğer  ucunu  duvara  doğru  yönlendirerek  yapabilirsiniz  Araçlarınıza

           yeterli hız vermek için rampanız en az 10 cm yüksekliğinde olmalıdır.


           Not:  Bu  egzersiz,  öğrencilerinizin  tekerleklerine  /  akslar  düşmesi  gibi  görünür

           hasarları  vermelidir.  Arabalara  zarar  gelmezse,  ya  çok  hafiftir  ya  da  yeterince


           hızlı gitmemişlerdir. Genel olarak, daha büyük bir rampa daha iyi sonuç verir.





           Değerlendirme;




           Hangi araba, şasiye veya tekerleklere / akslara zarar vermeden en yüksek hızda

           çarparak zarar görmedi?

           Hangi araba, şasiye veya tekerleklere / akslara zarar vermeden aynı yükseklikten


           en fazla tekrarlanan çarpışmalardan kurtulabilir?


           Çocuklar yaptıkları tasarımla ilk çizdikleri tasarımla benzer mi?

           Çocuklar gözlemlerini kaydettiler mi?

           Öğrenciler gözlemleri ile yapabilecekleri değişiklikler


           arasında nedensel bir bağ kurdu mu? Örneğin, "Tampon çöktüğünde düştü,

           takmak için daha fazla bant kullanacağım veya farklı malzeme kullanacağım."


           Her  çocuktan,  arabaları  ve  tampon  tasarımları  hakkında  kısa  bir  poster  veya

           sunum  yapmasını  isteyin.  Onlardan  Newton'un  üçüncü  yasasını  posterlerine


           veya sunumlarına dahil etmelerini isteyin.
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41