Page 36 - Okul Evimde_compressed
P. 36
Etk nl k Ev mde
Öğrencilerinizin arabalarını bir duvara yuvarlayarak çarpışma testi yapmaları için
kullanabileceği bir veya daha fazla rampa yapmaları için yönlendirin. Bunu bir
tahtanın bir ucunu veya büyük bir karton parçasını bir kutuya veya kitap yığınına
yaslayıp diğer ucunu duvara doğru yönlendirerek yapabilirsiniz Araçlarınıza
yeterli hız vermek için rampanız en az 10 cm yüksekliğinde olmalıdır.
Not: Bu egzersiz, öğrencilerinizin tekerleklerine / akslar düşmesi gibi görünür
hasarları vermelidir. Arabalara zarar gelmezse, ya çok hafiftir ya da yeterince
hızlı gitmemişlerdir. Genel olarak, daha büyük bir rampa daha iyi sonuç verir.
Değerlendirme;
Hangi araba, şasiye veya tekerleklere / akslara zarar vermeden en yüksek hızda
çarparak zarar görmedi?
Hangi araba, şasiye veya tekerleklere / akslara zarar vermeden aynı yükseklikten
en fazla tekrarlanan çarpışmalardan kurtulabilir?
Çocuklar yaptıkları tasarımla ilk çizdikleri tasarımla benzer mi?
Çocuklar gözlemlerini kaydettiler mi?
Öğrenciler gözlemleri ile yapabilecekleri değişiklikler
arasında nedensel bir bağ kurdu mu? Örneğin, "Tampon çöktüğünde düştü,
takmak için daha fazla bant kullanacağım veya farklı malzeme kullanacağım."
Her çocuktan, arabaları ve tampon tasarımları hakkında kısa bir poster veya
sunum yapmasını isteyin. Onlardan Newton'un üçüncü yasasını posterlerine
veya sunumlarına dahil etmelerini isteyin.