Page 32 - Okul Evimde_compressed
P. 32
Etk nl k Ev mde
Bu çalışma tasarım mühendislik sürecinin temel öğelerini içeren bir çalışmadır.
Çocuklar proje üzerinde çalışırken süreçte çocukları çalışan bir tasarım
yapacakları şekilde yönlendirin. Tasarımı ile ilgili şu soruları yöneltin;
Tasarımınız suyu ne kadar hızlı kaldırabilir? Bu nasıl ölçe bilirlersin (örneğin,
dakikada bardak cinsinden) Tasarımınız tek bir yerde sabit mi durmalı yoksa
taşınabilir mi olmalı?
Ne kadar dayanıklı mesela uzun süre kırılmadan çalışabilir mi?
Maliyeti ne kadar olmalı?
Cihazı çalıştırmak için kaç kişiye ihtiyaç var?
Kısıtlamaları belirtin:
Tasarım oluşturmak için ne kadar zamana ihtiyacın var?
Kullanılmaması gereken herhangi bir malzeme var mı?
Kullanımında hangi gerçek dünyada hangi sorunlarla karşılaşılır?
Çocuklardan ilk etapta tasarımlarının resmini çizmelerini
isteyiniz.
Tasarıma karar verdikten sonra, prototip oluşturmaya ve
test etmeye başlamalıdır. Tasarım çalışmıyorsa tekrar
eksikleri tespit edip düzenlemeler yapılması için önerilerde
bulunun. Tasarım çalışıyorsa;
Tasarımınıza bir şirket logosu tasarlayın.
Cihazlarını pazarlayan bir poster tasarlayın.
Kullandığınız malzemenin maliyetini hesaplayın.
Cihazlarını kime satacaklarını açıklayın.
Tasarımınız 1 dk. Kaç bardak su topluyor çizelge tutunuz
Sonuçları 3-5 dakikalık kısa bir sunum ile paylaşın. Sunum
hem fiziksel prototip hem de mühendislik tasarım sürecini,
karşılaştığınız zorluklar,
tasarımında yaptığın değişiklikler veya geliştirmeler
nelerdir? Konularını içermelidir.
https://youtu.be/e2lzgTmb3z4