Page 40 - Arge Bülteni - TEMMUZ 2022 YENİ
P. 40
Projemizin genel amacı; "Bakanlığımız Temel Eğitimde
Çevre Dostu Bin Okul Projesi"ni desteklemek ve
uygulamalarını yaygınlaştırmaktır.
Bu çıkış noktası ile Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve
ortaöğretim kurumlarında, kamu kaynaklarının etkin
kullanılması, dünyada her geçen gün tüketim
miktarları artan enerji kaynakları hakkında
öğrencilerde farkındalık oluşturulması, çevreye
duyarlı, doğayla barışık, tüketim bilinci yüksek,
ekolojik dengeye katkı sağlayan nesiller yetiştirilmesi
hedeflenmektedir.
2021-2022 Eğitim öğretim yılında proje kapsamında;
"MUĞLA MAVİ-YEŞİL OKULLAR” başlıklı farkındalık uyandıran okul panoları
oluşturulmuştur.
Tüm okullarda öğrencilerden oluşan “İsraf Avcıları” takımları kurulmuştur.
Okul bahçelerinde kompost çukurları oluşturulmuş(özellikle alan olarak bahçesi
uygun/ yemekhanesi olan okullar seçilmiştir), önemi anlatılmış ve elde edilen toprak
ile imkanı olan okullarda mini tarım alanları oluşturulmuştur.
Çevre temizliği, doğa yürüyüşleri ve biyoçeşitlilik keşfi gibi doğa temelli faaliyetler
düzenlenmiştir.
“Enerji Verimliliği” konulu afiş ve öz çekim yarışmaları düzenlenmiştir.
İlçeler arası “Tasarruf Ligi: Mavi –Yeşil Okullar Satranç ” müsabakaları
düzenlenmiştir.
Tüm ileçelerden belirlenen okullarda öğrenim gören öğrencilere yapılacak
çalışmaların katkısını somut olarak ortaya koyabilmek amacıyla "İlköğretim
Öğrencileri Çevre tutum Ölçeği(Gökçe N., vd. 2007)" öntest ve sontest olarak
uygulanmıştır.
Belirli okullarda ,lavabolardaki armatürler tasarruflu armatürler ile değiştirilmiştir.
Belirli okullarda ortak alanlarda yanıp sönen ışıklara “sensör” uygulanması
yapılmıştır.
Farklı kurum türlerinden Örneklem olarak belirlediğimiz 184 okulumuz ve 55.897
öğrencimiz baz alınarak 2021 ARALIK-2022 MAYIS Ayları elektrik-su faturaları
değerlendirilmiş ve projenin tasarruf boyutundaki yansımaları ortaya konmuştur.
33