Page 13 - e-Calikusu_Dergi_2
P. 13
81 ÇALIKUŞU
e-dergi
Bu imzalamanın, öğrencide kendi davranış so-
rumluluğunu almada etkisinin yüksek olacağına
inanılmıştır. İmza sonrası gözlem yapmaya de-
vam edilmiş, arada olası aksaklıkları önleme
adına hatırlatıcı eğitimler verilmiştir. Ayrıca proje
okulda yürütülen diğer projeler olan EN TEMİZ
SINIF- SIFIR ATIK Projeleri ile de desteklen-
mektedir. Okul dışı gezi gibi öğrencileri dışarıda
da gözleme fırsatı yakalanan etkinliklerde de
gözlemler yapılmış ve davranışın kalıcılığı test
edilmiştir.
Başta uygulanan çevre ve çöp bilincine dair uygulanan anket tekrar uygulanmış ve çocukların
cevaplarındaki değişiklikler incelenmiştir. Başından sonuna proje değerlendirildiğinde, çöp atma
davranışında ciddi bir azalma yaşandığı gibi öğrencilerin ailelerine de bu davranışı kazandırma-
da başarılı olduğu saptanmıştır.
13