Okuma alışkanlığı, okul öncesi dönemde aile tarafından başlayarak örgün eğitim sisteminde kazandırılmaya devam edilen bir beceridir. Erken yaşlarda bu beceriyi edinemeyen öğrencilerin daha sonraki dönemlerde kitap okumayı sevmeyen bireylere dönüştükleri birçok araştırmanın konusu olmuştur.
Kütüphanelerin aktif kullanımını sağlamak kitap okuma alışkanlığı kazandırmanın bir yolu olarak da görülmektedir. Kütüphaneler, gerek bireysel gerekse de işbirlikçi öğrenmenin sağlanmasında oldukça etkilidir ve öğrencilere tek başına sahip olamayacağı kadar yayını bir arada sunarak onları okumaya büyük oranda teşvik eden kurumlardır.
Ülke genelinde Bakanlığımızca başlatılan "Kütüphanesiz Okul Kalmayacak" projesi ile Bakanlığımızın destekleriyle her okulda açılan kütüphanelerden öğrencilerin kitap ödünç alma ve okuma dışında nasıl yararlanılacağına rehberlik edilmesi ve kütüphane kullanmaya teşvik edici bir yol haritası çizilmesi hedeflenmektedir. Tüm bu detaylar göz önünde bulundurularak okur gezer projesiyle 2021-2022 eğitim öğretim yılında okuma faaliyetlerini belirli mekânların ötesine taşıyıp her yerde her koşulda uygulanabilirliğini deneyimledik.
Bununla birlikte bu dönem projemize yaratıcı yazma etkinlikleriyle zenginleştirerek öğrencilerimizin okuduklarından aldıkları ilhamla yazılı ürünler ortaya çıkarması hedeflerimiz arasındadır. Projemizin ismine de eklediğimiz yazma becerilerini geliştirici örnek faaliyetler öğrencilerimizin yazmaya karşı önyargılarını kırmaya ve onları yaratıcı yazmaya teşvik etmeye yöneliktir.
Okuma Yarışması Şartnamesi
Okuma Yarışması Çalışma Takvimi