704
14:39
11.08.2021


                                                                         Erasmus+ KA201  MAKER SCHOOLS PROJESİ

                                     "3D Tasarım Ve Programlamayı Ortaokul Öğrenimine Entegre Ederek

                                             Öğrenci Yaratıcılığını ve STEM Katılımını Artırmak Projesi''

 

Projenin Adı:

MAKER SCHOOLS

Enhancing Student Creativity and STEM Engagement by Integrating 3D Design and Programming into Secondary School Learning          

Program:

                         Erasmus+, KA201

Uygulama Süresi:

                                        01.12.2020 - 30.11.2022

                                        24 ay

Proje Bütçesi:

                                                21.730 Euro

Ortaklar :

MUĞLA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ, TURKİYE

                                           BULGARİSTAN

                                          YUNANİSTAN

Hedef Gruplar:

  Ortaokul öğrencileri ve öğretmenleri

Amaç :

3D Tasarım ve Programlamayı ortaokul öğrenimine entegre ederek öğrenci yaratıcılığını ve STEM katılımını artırmak

Öğretmenlere ve öğrencilere 3D tasarım ve baskı üzerine öğrenme ve öğretme kaynakları sağlamak; Python programlama dilinin 3D tasarımda uygulanması ve 3D modellerin yaratıcı keşifleriyle ilgili eğitsel kaynak sağlamak

Öğretmenlere 3D teknolojisi alanında STEM eğitiminin tasarımı ve sunumu için metodolojik ve didaktik rehberlik becerileri kazandırmak

 

Pilot Uygulama Yapılan Okul:

         Menteşe Şehit Jandarma Binbaşı  Kıvanç Cesur Ortaokulu

Proje Koordinatörü:

       SEMRA AYATA    - İl Milli Eğitim AR-GE Birimi

Proje Yürütme Ekibi :

      Enver TUFANER -İl Milli Eğitim AR-GE Birimi

      Kerem KURT   - İl Milli Eğitim AR-GE Birimi

     SEMRA AYATA    - İl Milli Eğitim AR-GE Birimi

     Songül KÖŞKER ÇAKMAK - İl Milli Eğitim AR-GE Birimi

    Şengül ÇAKIR ?M.Ş.Jan.Bin. Kıvanç Cesur Ortaokulu

    Hüseyin DEMİRCAN- M.Ş.Jan.Bin. Kıvanç Cesur Ortaokulu

    Burcu ŞAHİN- M.Ş.Jan.Bin. Kıvanç Cesur Ortaokulu

 


































MAKER SCHOOLS PROJESİ

Projemizin amacı:3D Tasarım ve Programlamayı ortaokul öğrenimine entegre ederek öğrenci yaratıcılığını ve STEM katılımını artırmaktır. Ayrıca bu proje ,öğrencilerimizin  STEM çalışmaları  ve kariyerine daha fazla ilgi duymalarını ve hazırlanmalarını sağlayan son zamanlarda yapılan sayısız girişimlerden biridir. Bu proje STEM eğitiminin teknolojideki en son değişikliklere ve endüstri taleplerine cevap vermesi mantığı üzerine kurulmuştur. Aynı zamanda STEM'in öğrenciler için daha kapsayıcı ve ilgi çekici hale gelmesi gerekliliği projenin birincil önceliğidir.

MAKER SCHOOLS, 3D teknolojisine odaklanarak ve bunu programlama ile ilişkilendirerek bu kapsamlı hedefe katkıda bulunur. Bu iki alanın seçilmesinin birkaç ana nedeni vardır. Bunlardan biri öğrencilerin yaratıcılığını, yenilikçiliğini ve problem çözme becerilerini geliştirebilmeleridir. Aynı zamanda bu alanlar STEM ile üretim süreci arasındaki bağlantıyı gösterebilirler ve  STEM'in Sanat ve Tasarım ile sorunsuz entegrasyonuna izin verirler.  Bu iki alanın seçilmesindeki en son ve en önemli sebep ise öğrenci katılımını artırabilmeleridir. 3D teknolojisi, öğrencilerin görebileceği ve dokunabileceği sonuçlar üretir ve bu da STEM etkinliklerini isteksiz öğrenciler için daha kabul edilebilir hale getirebilmesini sağlar.

Projenin Hedefleri

Projenin genel hedefi , ortaokullarda STEM eğitiminde 3D tasarım ve baskının uygulanmasını sağlamaktır.

Projenin özel hedefleri ise şunlardır:

§    Öğretmenlere ve öğrencilere 3D tasarım ve baskı üzerine öğrenme ve öğretme kaynakları sağlamak; Python programlama dilinin 3D tasarımda uygulanması ve 3D modellerin yaratıcı keşifleriyle ilgili eğitsel kaynak sağlamak

§    Öğretmenlere 3D teknolojisi alanında STEM eğitiminin tasarımı ve sunumu için metodolojik ve didaktik rehberlik becerileri kazandırmak.

3D teknolojisi gün geçtikçe daha uygun maliyetli  hale gelmektedir ve aynı zamanda daha çeşitli kullanımlara kolayca uyarlanmaktadır. MAKER SCHOOLS projesi, okullara ve öğretmenlere bu teknolojiyle en etkili çalışmaları yapmak için gerekli araçları, güveni ve desteği, hem müfredat dahilinde, hem de ders dışı etkinliklerde sağlayacaktır.

Faaliyetler

Projenin ana faaliyetleri şunlardır:

-       Öğrenme ve öğretme faaliyetleri geliştirmek

-       3D teknolojisini eğitim öğretim faaliyetlerine entegre etmenin en iyi yolunu bulmak için öğretmenleri ve öğrencileri müzakereye ve ortak üretime dahil etmek

-       Öğrenciler ve öğretmenler için küçük gösterimler ve pratik atölyeler düzenleyerek onlara 3D teknolojisi ve programlama konusunda uygulamalı deneyim sunmak

-       Öğrencilerle çalışmalarında 3D teknolojisini kullanmaya ve denemeye devam etmeleri için öğretmenleri eğitmek

Beklenen Etki:

Proje aşağıdaki etkiyi sağlamayı planlamaktadır:

3D teknolojisinin ve Programlama ile entegrasyonunun müfredat öğretiminin kalitesini iyileştirmek; ilgi çekici ve etkili ders dışı STEM ve STEAM eğitiminde fırsatlar yarattığına dair farkındalık yaratmak

3D teknolojisinin  STEM konusunda isteksiz öğrenciler için uygun olabileceği konusunda farkındalık yaratmak

Yarışmacı beceriler ve bilgiler kazandırmak için, 3D teknolojisinin Bilişim ve Bilgisayar Bilimleri çalışmalarına entegre edilebileceği konusunda farkındalık yaratmak

STEM ve diğer tüm disiplinlerdeki öğretmenler için yeni mesleki gelişim fırsatları yaratmak

Öğrencileri Endüstri 4.0 gereksinimlerine hazırlamak için yeni yollar açmak

 

MAKER SCHOOL PROJESİ  ,2 Teknik Üniversite, 4 Eğitim Müdürlüğü ve eğitimde yenilikçiliği teşvik etmeye adanmış 1 şirket tarafından yürütülen 3 ülkenin (Bulgaristan-Yunanistan-Türkiye) uluslararası bir girişimidir. Proje, Okul Eğitimi alanında yenilik ve iyi uygulamaların değişimi için iş birliği eylemi kapsamında Erasmus + programı tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir.

Proje Bültenine ulaşmak için TIKLAYINIZ

El Broşürüne ulaşmak için TIKLAYINIZ

Proje hakkında bilgi ve iletişim koordinatör ile irtibata geçebilirsiniz.  

Koordinatör: Semra AYATA

0252 280 48 00 - Dahili 48 93                                                                                                                 

                                                                                                                                                                        

    Erasmus+ KA201  MAKER SCHOOLS PROJECT is co-funded by the Erasmus+ programme of the European Union.

 

The European Commission's support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents, which reflect the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

 

 

31-12-202031-12-2020 

 


Yayın Tarihi: 11.08.2021