Erasmus+ KA201 MAKER SCHOOLS PROJESİ
"3D Tasarım Ve Programlamayı Ortaokul Öğrenimine Entegre Ederek
Öğrenci Yaratıcılığını ve STEM Katılımını Artırmak Projesi''
Projenin Adı: |
MAKER SCHOOLS Enhancing Student Creativity and STEM Engagement by Integrating 3D Design and Programming into Secondary School Learning |
Program: |
Erasmus+, KA201 |
Uygulama Süresi: |
01.12.2020 - 30.11.2022 24 ay |
Proje Bütçesi: |
21.730 Euro |
Ortaklar : |
MUĞLA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ, TURKİYE BULGARİSTAN YUNANİSTAN |
Hedef Gruplar: |
Ortaokul öğrencileri ve öğretmenleri |
Amaç : |
3D Tasarım ve Programlamayı ortaokul öğrenimine entegre ederek öğrenci yaratıcılığını ve STEM katılımını artırmak Öğretmenlere ve öğrencilere 3D tasarım ve baskı üzerine öğrenme ve öğretme kaynakları sağlamak; Python programlama dilinin 3D tasarımda uygulanması ve 3D modellerin yaratıcı keşifleriyle ilgili eğitsel kaynak sağlamak Öğretmenlere 3D teknolojisi alanında STEM eğitiminin tasarımı ve sunumu için metodolojik ve didaktik rehberlik becerileri kazandırmak
|
Pilot Uygulama Yapılan Okul: |
Menteşe Şehit Jandarma Binbaşı Kıvanç Cesur Ortaokulu |
Proje Koordinatörü: |
SEMRA AYATA - İl Milli Eğitim AR-GE Birimi |
Proje Yürütme Ekibi : |
Enver TUFANER -İl Milli Eğitim AR-GE Birimi Kerem KURT - İl Milli Eğitim AR-GE Birimi SEMRA AYATA - İl Milli Eğitim AR-GE Birimi Songül KÖŞKER ÇAKMAK - İl Milli Eğitim AR-GE Birimi Şengül ÇAKIR ?M.Ş.Jan.Bin. Kıvanç Cesur Ortaokulu Hüseyin DEMİRCAN- M.Ş.Jan.Bin. Kıvanç Cesur Ortaokulu Burcu ŞAHİN- M.Ş.Jan.Bin. Kıvanç Cesur Ortaokulu
|
MAKER SCHOOLS PROJESİ
Projemizin amacı:3D Tasarım ve Programlamayı ortaokul öğrenimine entegre ederek öğrenci yaratıcılığını ve STEM katılımını artırmaktır. Ayrıca bu proje ,öğrencilerimizin STEM çalışmaları ve kariyerine daha fazla ilgi duymalarını ve hazırlanmalarını sağlayan son zamanlarda yapılan sayısız girişimlerden biridir. Bu proje STEM eğitiminin teknolojideki en son değişikliklere ve endüstri taleplerine cevap vermesi mantığı üzerine kurulmuştur. Aynı zamanda STEM'in öğrenciler için daha kapsayıcı ve ilgi çekici hale gelmesi gerekliliği projenin birincil önceliğidir.
MAKER SCHOOLS, 3D teknolojisine odaklanarak ve bunu programlama ile ilişkilendirerek bu kapsamlı hedefe katkıda bulunur. Bu iki alanın seçilmesinin birkaç ana nedeni vardır. Bunlardan biri öğrencilerin yaratıcılığını, yenilikçiliğini ve problem çözme becerilerini geliştirebilmeleridir. Aynı zamanda bu alanlar STEM ile üretim süreci arasındaki bağlantıyı gösterebilirler ve STEM'in Sanat ve Tasarım ile sorunsuz entegrasyonuna izin verirler. Bu iki alanın seçilmesindeki en son ve en önemli sebep ise öğrenci katılımını artırabilmeleridir. 3D teknolojisi, öğrencilerin görebileceği ve dokunabileceği sonuçlar üretir ve bu da STEM etkinliklerini isteksiz öğrenciler için daha kabul edilebilir hale getirebilmesini sağlar.
Projenin Hedefleri
Projenin genel hedefi , ortaokullarda STEM eğitiminde 3D tasarım ve baskının uygulanmasını sağlamaktır.
Projenin özel hedefleri ise şunlardır:
§ Öğretmenlere ve öğrencilere 3D tasarım ve baskı üzerine öğrenme ve öğretme kaynakları sağlamak; Python programlama dilinin 3D tasarımda uygulanması ve 3D modellerin yaratıcı keşifleriyle ilgili eğitsel kaynak sağlamak
§ Öğretmenlere 3D teknolojisi alanında STEM eğitiminin tasarımı ve sunumu için metodolojik ve didaktik rehberlik becerileri kazandırmak.
3D teknolojisi gün geçtikçe daha uygun maliyetli hale gelmektedir ve aynı zamanda daha çeşitli kullanımlara kolayca uyarlanmaktadır. MAKER SCHOOLS projesi, okullara ve öğretmenlere bu teknolojiyle en etkili çalışmaları yapmak için gerekli araçları, güveni ve desteği, hem müfredat dahilinde, hem de ders dışı etkinliklerde sağlayacaktır.
Faaliyetler
Projenin ana faaliyetleri şunlardır:
- Öğrenme ve öğretme faaliyetleri geliştirmek
- 3D teknolojisini eğitim öğretim faaliyetlerine entegre etmenin en iyi yolunu bulmak için öğretmenleri ve öğrencileri müzakereye ve ortak üretime dahil etmek
- Öğrenciler ve öğretmenler için küçük gösterimler ve pratik atölyeler düzenleyerek onlara 3D teknolojisi ve programlama konusunda uygulamalı deneyim sunmak
- Öğrencilerle çalışmalarında 3D teknolojisini kullanmaya ve denemeye devam etmeleri için öğretmenleri eğitmek
Beklenen Etki:
Proje aşağıdaki etkiyi sağlamayı planlamaktadır:
3D teknolojisinin ve Programlama ile entegrasyonunun müfredat öğretiminin kalitesini iyileştirmek; ilgi çekici ve etkili ders dışı STEM ve STEAM eğitiminde fırsatlar yarattığına dair farkındalık yaratmak
3D teknolojisinin STEM konusunda isteksiz öğrenciler için uygun olabileceği konusunda farkındalık yaratmak
Yarışmacı beceriler ve bilgiler kazandırmak için, 3D teknolojisinin Bilişim ve Bilgisayar Bilimleri çalışmalarına entegre edilebileceği konusunda farkındalık yaratmak
STEM ve diğer tüm disiplinlerdeki öğretmenler için yeni mesleki gelişim fırsatları yaratmak
Öğrencileri Endüstri 4.0 gereksinimlerine hazırlamak için yeni yollar açmak
MAKER SCHOOL PROJESİ ,2 Teknik Üniversite, 4 Eğitim Müdürlüğü ve eğitimde yenilikçiliği teşvik etmeye adanmış 1 şirket tarafından yürütülen 3 ülkenin (Bulgaristan-Yunanistan-Türkiye) uluslararası bir girişimidir. Proje, Okul Eğitimi alanında yenilik ve iyi uygulamaların değişimi için iş birliği eylemi kapsamında Erasmus + programı tarafından ortaklaşa finanse edilmektedir.
Proje Bültenine ulaşmak için TIKLAYINIZ
El Broşürüne ulaşmak için TIKLAYINIZ
Proje hakkında bilgi ve iletişim koordinatör ile irtibata geçebilirsiniz.
Koordinatör: Semra AYATA
0252 280 48 00 - Dahili 48 93
Erasmus+ KA201 MAKER SCHOOLS PROJECT is co-funded by the Erasmus+ programme of the European Union.
The European Commission's support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents, which reflect the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.