Okullarımızda pek çok öğrencinin dünyasını değiştiren öğretmenlerimizin yaptıkları birçok çalışmalar bulunmaktadır. Bu çalışmaların hedef kitlesi öğrenci olabildiği gibi öğretmen ve veli de olabilmektedir. Çalışmalardan ortaya çıkan fikirlerin ve materyallerin yaygınlaşması, görünür kılınması ve diğer öğretmenlere ilham olması eğitim kalitesinin artmasına destek olmaktadır. Tüm bunlara ek olarak Bakanlığımızın,
· "İnsan kaynağının verimli kullanılması ve hakkaniyetli bir şekilde ödüllendirilmesi"
· "Eğitim ortamları ve insan kaynaklarının geliştirilmesi"
· "Yenilikçi uygulamalara imkân sağlanması"
hedeflerini destekleyen Eğitimde İyi Örnekler Yarışmasının temel amacı, okul/kurumlarda sürekli gelişim vizyonuna sahip güvenilir ortamların oluşturulması, bu ortamlarda iyi örnek olarak kabul edilen çalışmaların ortaya çıkarılması, okullar arası başarı farkının minimize edilmesi, yaygınlaştırılması ve diğer okul/kurumlar tarafından model alınmasını sağlamaktır.
2023 - 2024 eğitim öğretim yılında Eğitimde İyi Örnekler Yarışmasına 10 farklı alanda 217 proje başvurusu gerçekleşmiştir.
Başvurular, İlçe Tasnif Kurulu, İl Değerlendirme Kurulu ve Saha Değerlendirme Kurulu olmak üzere 3 farklı kurul tarafından değerlendirilmiştir.
İlk aşama olan İlçe Tasnif Kurulu teknik değerlendirme sürecini başarı ile tamamlayan 178 proje İl Değerlendirme süreci ne kalmıştır.
İl Değerlendirme Sürecinde metinsel olarak değerlendirilen 178 projeden 52 proje Saha Değerlendirme sürecine geçmiştir.
Sahaya kalan projelerin uygulama süreçlerinin ne kadar etkili olduğunu görmek amacıyla başvurular, deneyimli Saha Değerlendirme Komisyonu üyelerinde birer birer değerlendirmiş ve başvuruların saha değerlendirme puanları oluşmuştur.
İl değerlendirme puanının %4o'ı, saha değerlendirme puanının %60'ı hesap edilerek yapılan final sıralamasında 38 proje ödül almaya kak kazanmıştır.
Sonuçlar için tıklayınız.