MUĞLA İL MEM ARGE

Duy Sesimi


Bakanlığımızın plan, program ve projelerinde ve uluslararası anlaşmalar gereğince uymak zorunda olduğumuz üst politika belgelerinde başta Suriyeli olmak üzere yabancı uyruklu öğrencilerin eğitim ortamlarına entegre edilmesi yönündeki hedeflere ulaşılması için Muğla İl Milli Eğitim Müdürlüğü olarak ilimizde alan taraması ve mevcut durum analizi yapmış bulunmaktayız.


27-12-2017

Bakanlığımız MEİS Modülü Şubat 2017 istatistiklerine göre ülke genelinde okullarımızda 129.556 Suriyeli öğrenci bulunmaktadır. Suriyeli toplamda 708.000 temel eğitim çağ nüfusunda öğrenci olduğu göz önüne alındığında Suriyeli öğrencilerin sadece %18,2’lik kısmının okullaştığı görülmektedir.

Aynı zamanda Muğla ili özelinde toplamında 501 yabancı uyruklu öğrenci eğitim görmekte olup bunların 325 tanesi Suriye kökenlidir ve ilimizdeki yabancı uyruklu öğrencilerin %64,8’ini oluşturmaktadır. Bu öğrencilerin 257 tanesi İlkokul kademesinde (%79), 65 tanesi ortaokul kademesinde (%20) ve 3 tanesi de Lise kademesinde (%1) eğitim görmektedir. Bu verilerden de anlaşılacağı üzere kademe ilerledikçe okullaşma oranı azalmakta ve okul terki eğilimi baş göstermektedir.

Konsorsiyum lideri olarak başvurusunu yaptığımız projemizde ortak kurumlarımız, bünyesinde en çok Suriyeli öğrenci bulunduran 8 okul olarak belirlenmiştir. Buna göre Ortaca’dan 4, Yatağan’dan 2, Kavaklıdere ve Bodrum’dan 1 ilkokulu projemizde katılımcı gönderen kurumlar olarak yer alacaktır:

 

▹Zeyyat Mandalinci İlkokulu-Bodrum

▹Cumhuriyet İlkokulu-Kavaklıdere

▹Şehit Piyade Asteğmen Ünal Daka İlkokulu--Ortaca

▹Gölbaşı İlkokulu-Ortaca

▹Şehit Er Gürsel Çelik İlkokulu-Ortaca

▹Aydınlar İlkokulu-Ortaca

▹Kıbrıs İlkokulu-Yatağan

▹TEK Mehmet Akif Ersoy İlkokulu-Yatağan

 

Toplamında 24 sınıf öğretmeni, 6 İngilizce öğretmeni ve 8 okul idarecisinin 3 farklı ülkede çok kültürlü eğitim konularında eğitim almaları planlanmaktadır.

 

1-Trikala Yunanistan 5 gün Adjusting migrant and refugee children to European schools

2-Floransa - Italya 5 Gün Facing Diversity: Intercultural Classroom Management

3-Helsinki Finlandiya 5 gün Intercultural Education and Immigrant Integration Course

 

Eğitim dünyasında kalitenin artırılabilmesi için büyük mücadelenin verildiği günümüzde öğretmen niteliğinin artırılması büyük bir önem taşımaktadır. Bu bağlamda yükseköğrenimini geleneksel eğitim modeline göre tamamlamış olan öğretmenlerin, yapılandırıcı eğitim sitemindeki eğitim ve öğretim metotları konusunda gerekli eğitimleri almaları gerekmektedir.

  

Proje hakkında bilgi ve iletişim için proje koordinatörleri ile irtibata geçebilirsiniz.
Koordinatör
Serdar SARGIN

15-12-2017

Emirbeyazıt Mahallesi Dr. Baki Ünlü Caddesi No12 İç kapı no1 Menteşe/MUĞLA - 0 252 280 48 00

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.